L´objectiu és posar en valor l´experiència del directe.
Divendres 26 juny, 2020
Aquests últims mesos han estat especialment durs per al panorama de la música en viu.
El sector de la música en viu ha estat un dels primers a aturar l´activitat i està sent dels últims a restablir amb total normalitat. L´experiència de l´directe és irreemplaçable i l´Associació de Promotors Musicals llança avui la campanya # Vivalamúsicaenvivo per conscienciar i posar en valor la seva importància com una peça clau de la salut emocional i cultural de la nostra societat i de tota una generació.
La iniciativa vol posar de manifest, a través d´un vídeo i una nova pàgina web, aquest caràcter de irreemplaçable convidant el públic a reconstruir el sector units, donant suport als seus artistes favorits, els seus equips tècnics i els professionals de sector que treballen per fer possible la música en viu.
# Vivalamúsicaenvivo està activa per informar de totes les novetats del sector de la música en directe espanyola durant "la nova normalitat". El web www.vivalamusicaenvivo.com conté un directori de centenars de cites musicals al territori nacional de tots els promotors associats a APM, que representen més de l´80% de el sector de l´directe d´Espanya.
Valiente, la banda sonora de l´espot, signada per Vetusta Morla
"La música ha estat una gran aliada als dies de confinament, amb cançons noves, artistes compartint la seva música des de casa ... Però res pot substituir un concert en viu. Si s´apaga la música en viu, seria una pèrdua incalculable tant per a l´economia com per a la societat espanyola ", expliquen des de la Junta Directiva d´APM. Aquest és el leitmotiv de el vídeo de la campanya # Vivalamúsicaenvivo, dirigit per David Iñurrieta (responsable de videoclips per a bandes i artistes com Biznaga, Marilia, Kurt Baker Combo o Serra). A més, l´espot compta amb la cançó Valiente de Vetusta Morla com a banda sonora gravat en directe davant quinze mil espectadors el 23 de maig de 2015 a Madrid.
APM fa una crida a tots els amants de la música que comparteixin el vídeo i el hashtag # Vivalamúsicaenvivo, perquè la música no deixi de girar.
Totes les novetats a www.vivalamusicaenvivo.com
APM presenta un nou portal per conèixer les últimes novetats, noves dates i modificacions dels concerts i festivals afectats pel COVID-19 dels membres de l´Associació que representen més del 80% de l´escena musical de l´directe a Espanya. El web Vivalamusicaenvivo.com s´actualitza diàriament amb les notícies més destacades i es poden consultar els esdeveniments per categories (concerts, festivals, gires), per gèneres musicals i per localitats.
Al costat de la pàgina web també s´han creat perfils a Facebook, Twitter, Instagram i YouTube per poder difondre i viralizar millor el missatge de conscienciació sobre la importància de la música en viu a la salut emocional i cultural de la tota una generació.
Dades de el sector: pèrdues i afectacions
Segons l´informe presentat per la Federación de la Música en España, Es_Música, , s´estimen unes pèrdues de 662.200.000 d´euros de la indústria de l´directe de març a setembre. Però si parlem de l´impacte total en l´economia espanyola les xifres són molt més grans. Arriben els 7.660,8 milions d´euros ja que la música genera economia i ocupació de manera transversal en altres sectors com el turisme, transport, hostaleria i allotjament.
Així mateix, APM estima que, durant els mesos de març a setembre, la crisi de l´COVID-19 hauria afectat 50.050 cites musicals, a partir de les dades de concerts i de facturació recopilats per SGAE a l´any 2018.
Associació de Promotors Musicals (APM)
APM és la principal representant de la indústria de la música en viu a Espanya. Els seus 80 socis representen al 80% dels promotors privats de país, i són els responsables de les principals gires nacionals i internacionals i festivals que es celebran.