CLOENDA DEL VOLL-DAMM FESTIVAL INTERNACIONAL DE JAZZ DE BARCELONA A NOVA YORK

CHANO DOMÍNGUEZ CLAUSURA A NOVA YORK EL FIJB AMB 10 CONCERTS AL JAZZ STANDARD I TANCA UNA EDICIÓ AMB MÉS DE 40.000 ESPECTADORS.
03/12/2009
CLOENDA DEL VOLL-DAMM FESTIVAL INTERNACIONAL DE JAZZ DE BARCELONA A NOVA YORK
El Voll-Damm Festival Internacional de Jazz de Barcelona tanca la seva edició numero 41 amb un èxit absolut d?assistència i una qualitat artística de primer nivell, reflexada en unes crítiques excel·lents a diversos mitjans de rellevància. Al voltant d?uns 40.000 espectadors han gaudit dels concerts i de totes les activitats proposades durant el festival, que s?acomiadarà definitivament el pròxim 6 de desembre amb el Quinteto Flamenco de Chano Domínguez al club Jazz Standard de Nova York. L?ocupació d?enguany ha arribat al 89%, amb un bon grapat de concerts amb les localitats exhaurides: Concha Buika, Bela Fleck & The Flecktones, Omar Sosa, Kings of Convenience, Aaron Parks (amb dues sessions al Jamboree), Chano Domínguez Quinteto Flamenco, Erik Truffaz i Noa al Teatre-Auditori Sant Cugat. Unes dades espectaculars que, passada la efervescència del 40 aniversari al 2008, permeten afirmar que el Voll-Damm Festival Internacional de Jazz de Barcelona manté i mantindrà la seva vigència com a festival de referència europeu a la temporada de tardor. CLOENDA A NOVA YORK El Quintet Flamenc de Chano Domínguez (Chano Domínguez, piano; Blas Córdoba, Kejío, cantaor; Israel Suárez, Piraña, cajón; Tomasito, ball, palmes i Mario Rossy, contrabaix) clausurarà aquesta nit el 41 Voll-Damm Festival Internacional de Jazz de Barcelona. En la de vegades massa discutible frontera entre jazz i flamenc, Chano Domínguez ha creat una veu única que l?ha portat a ser una referència indiscutible del jazz universal, com demostra, per exemple, l?interès que Wynton Marsalis li ha demostrat sempre. Donat que Kind of Blue acaba amb una cèlebre peça anomenada Flamenco Sketches, Chano, andalús establert a Catalunya, era el nostre home per revisar un disc mític aportant-li els colors del flamenc amb el seu quintet, sense trompeta ni saxos. Aquests colors que la saviesa de Chano transforma any rere any per construir una de les obres més singulars del jazz contemporani. Per això ell és el protagonista també de l?última gran aventura del festival de Barcelona: el desembarcament amb tots els honors a Nova York, al Jazz Standard, des d´avui fins el 6 de desembre. Coincidint amb la clausura del festival a Nova Yok, avui dijous 3 de desembre es presentarà a la sala Jazz Standard de Nova York, el llibre 1966-2008 Festival Internacional Jazz Barcelona 40 editions of a unique festival Com a amfitrions de la presentació estaran Tito Ramoneda, director del Festival Internacional de Jazz de Barcelona i president de The Project i Seth Abramson, director artístic del Jazz Standard. Així mateix, intervindran Iñigo Ramirez del Ministeri d´Assumptes Exteriors i de Cooperació, Joan Anton Cararach, autor del llibre i director artístic del Festival Internacional de Jazz de Barcelona i George Wein, fundador del Festival de Newport i empresari de llegenda del món del jazz Després de la presentació es comptarà amb una breu actuació de Chano Domínguez, aperitiu del que seran els seus concerts a la sala Jazz Standard. Coincidint amb la celebració de les 40 edicions, el festival compta amb un luxós llibre commemoratiu dels seus 42 anys d´apassionada i sovint accidentada història. Escrit pel director artístic del festival, Joan Anton Cararach, conjuntament amb el periodista i crític Guillem Vidal, el llibre conta a més amb articles, entre d´altres, d´escriptors de prestigi com Nate Chinen, Ashley Kahn i Bill Milkowski, periodistes com David Castillo, Miquel Jurado i Albert Mallofré, aficionats apassionats com els italians Enzo Ansalone i Gianluigi Bozzi (que sumen entre els dos 317 concerts com espectadors dels concerts de Keith Jarrett des dels anys 70 del segle XX), i George Wein, fundador del Newport Jazz Festival i l´únic empresari del jazz convertit en llegenda. Profusament il·lustrat, amb fotografies i memorabilia diversa que recorden els concerts històrics del festival (de l´inoblidable Sacred Concert de Duke Ellington a Santa Maria del Mar en 1969 a les actuacions sempre sorprenents de Miles Davis), el llibre compte amb dues edicions: català i anglès.
Financiado UE, Ministerio, Plan Recuperación
Kit Digital

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para mantener la sesión, ofrecer una mejor experiencia, obtener datos estadísticos de navegación de los usuarios y mostrarte publicidad personalizada en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Para más información consulta la Política cookies.

Puedes aceptar todas las cookies pulsando el botón “Aceptar y continuar” o configurarlas o rechazar su uso pulsando el botón “Configurar”.